Μουσεία με ωφέλιμο χαρακτήρα αφενός και αφετέρου περίεργο χαρακτήρα

   Εκδηλώσεις

Η ιστορία καταγράφει αλλά δεν λησμονεί. Και αυτό διότι υπάρχουν διάφορα μέσα, τα οποία φανερώνουν τα αρχεία που καθιστούν απαραίτητη την αντικειμενική αναζήτηση. Ενα από αυτά είναι και η δημιουργία Μουσείων. Με το δικό τους ξεχωριστό ρόλο δεν παρουσιάζουν μονό τα αντίστοιχα εκθέματα αλλά δημιουργούν και την απαραίτητη έμπνευση έχοντας έτσι κυρίαρχο ρόλο στην κοινότητα.Με βάση τριών λέξεων της έμπνευσης, της ωφέλειας αλλά και της περιεργείας μας δίνεται και η αφορμή για να αναφερθούμε σε κάποια ενδεικτικά παραδείγματα.

Το πρώτο κατά σειρά προτίμησης αποτελεί το Μουσείο Ηρακλειδών1 . Σε αυτή την περίπτωση όπως αναφέρει χαρακτηριστικά και η παραπάνω ιστοσελίδα η βασική φιλοσοφία του Μουσείου βασίζεται στο τρίπτυχο επιστήμη-τέχνη-φιλοσοφία. Τρεις επιστήμες, οι οποίες μπορεί να είναι διαφορετικές άλλα συνδέονται μεταξύ τους λόγο μερικών κοινών θεμάτων. Μια αξιόλογη εκθεση που είχε εκτεθεί και αξίζει να αναφερθεί είχε τον εξής τίτλο: Οι Σημαντικότερες εφευρέσεις των Αρχαίων Ελλήνων (από το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά). Όπου μέσω διαφόρων εκθεμάτων αναδεικνύεται η αρχαία ελληνική τεχνολογία (η υπηρέτρια ρομπότ του Φίλωνα, το ξυπνητήρι του Πλάτωνα κ.α).Αξίζει να σημειωθεί ότι το μουσείο αυτό είναι στο Θησείο σε μια από τις πιο τουριστικές περιοχές.

Από την τεχνολογία κατευθυνόμαστε στην τέχνη μέσω του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης – Ίδρυμα Βασίλη και Ελιζας Γουλανδρή2 . Με θέματα κυρίως καλλιτεχνικά-αισθητικής, προσφέρει και τον ανάλογο προβληματισμό. Επίσης η τοποθεσία του μουσείου , το οποίο δεν βρίσκεται σε κάποια πόλη αλλά σε ένα νησί (σε ένα από τα πολλά νησιά των Κυκλάδων, την Άνδρο) εμπνέει ακόμα περισσότερο. Αναδεικνύει το νησί και «προϊδεάζει» τους επισκέπτες για την πολιτιστική παράδοση της Ελλάδας και την ομορφιά των ελληνικών νησιών. Μια εκθεση που παρουσιάστηκε είχε την ονομασία: Man Ray-Τα πρόσωπα της γυναίκας. μέσα από διάφορα καλλιτεχνικά ειδή όπως η φωτογραφία, η χαρακτική, ζωγραφική, γλυπτά κ.α παρουσιάζεται η γυναίκα μέσα από διαφορετικές μορφές.

Παράλληλα, ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε δεν βασίζεται μόνο στην αισθητική αλλά και στα συναισθήματα μας, τα οποία προσπαθούμε να κατανοήσουμε ήδη από την παιδική ηλικία. Ίσως ακουστεί περίεργο αλλά υπάρχει και Mουσείο, το οποίο περιλαμβάνει τα παιδικά συναισθήματα. Πιο συγκεκριμένα το Μουσείο Συναισθημάτων Παιδικής Ηλικίας3 (το οποίο χρησιμοποιώντας την λέξη «κλειδί» συναίσθημα ενθαρρύνει τα παιδιά και βοηθάει και τα μεγαλύτερα σε «ηλικία παιδία» να κατανοήσουν τόσο τα δικά τους συναισθήματα όσο και των παιδιών τους.

Το Μουσείο όμως μπορεί να έχει και το δικό του ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, την ελευθέρια να μπορεί να στηριχτεί εάν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές στην παρουσίαση εκθεμάτων με έναν τελείως διαφορετικό τρόπο, ο όποιος οδηγεί στην βάση του Μουσείου, η οποία δεν είναι η άλλη από την γνώση. Χαρακτηριστικά θα μπορούσαν να αναφερθούν το: Μουσείο Οπτικών Ψευδαισθήσεων4 , το οποίο βρίσκεται στην Νότια Κορέα. Στο μουσείο αυτό παρουσιάζονται διάφορες εικόνες, οι οποίες είναι φτιαγμένες σε δωμάτια με βάση την τεχνολογία δύο διαστάσεων (2d) και μετατρέπονται από τις δύο στις τρείς διαστάσεις (3d). Αυτό επιτρέπει στους επισκέπτες να συμμετάσχουν και με τις εικόνες τραβώντας φωτογραφίες, οι οποίες με την πρώτη μάτια φαίνονται ιδιαίτερα διασκεδαστικές. Το Mουσείο Μέλισσας5 . το οποίο βρίσκεται στην Ρόδο. Το παράξενο σε αυτό το μουσείο είναι η δυνατότητα που παρέχεται στον επισκέπτη να δει την διαδικασία, με την οποία οι μέλισσες δημιουργούν το μέλι μέσα στις κερήθρες (μέσα από τζάμι) αλλά και να αγοράσουν εάν θέλουν αντίστοιχα προϊόντα της μέλισσας). Τέλος, το πιο παράξενο Μουσείο βρίσκεται στην Ισλανδία με το όνομα Ισλανδικό Φαλλολογικό Μουσείο6 . Τα εκθέματα του μουσείου αυτού βασίζονται καθαρά και μόνο στο πέος. Αξιοσημείωτο παραμένει αφενός ότι αποτελεί την μεγαλύτερη συλλογή πέων στον κόσμο αφετέρου ότι περιέχει 280 δείγματα από 93 ειδή ζώων. Ενώ μόλις το 2011 στην συλλογή προστέθηκε και ανθρώπινο πέος. To 2012 προβλήθηκε και το ντοκιμαντέρ The Final Member, το οποίο σχετιζόταν με το μουσείο αυτό.

Συνεπώς συμπεραίνεται ότι ένα μουσείο δεν βασίζεται αυστηρά και μόνο σε έναν στόχο αλλά σε πολλούς της μελέτης, της εκπαίδευσης της ψυχαγωγίας.

 


  1. http://herakleidonart.gr/el/index.cfm?get=museum
  2. http://www.moca-andros.gr/
  3. http://www.mce.gr/
  4. http://www.rwsentosa.com/language/en-US/Homepage/Attractions/TrickEyeMuseum
  5. https://beemuseum.gr/el/
  6. http://phallus.is/en/. Βλέπε σχετικό άρθρο: http://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/at-icelands-phallological-museum-size-is-everything-2319332.html (21-10-2017)
Ακολουθείστε μας στα Social Media:
Βαγγέλης Γεωργίου
Ο Βαγγέλης σπουδάζει στο Τμήμα Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης στο Εκπα. Στα ενδιαφέροντα του περιλαμβάνονται ο αθλητισμός και ότι σχετίζεται με αυτόν, η μουσική καθώς και οι ταινίες.
Χωρίς Σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll Up